1 narancs c vitamin tartalma – akárcsak a citrom és a déligyümölcsök esetén – rendkívül magas. Ide tartoznak még a mandarin, lime – vagy zöld citrom, grapefruit, pomelo is, melyek hazánkban is egyre ismertebbek. A narancs C-vitamin tartalma 0,05%.

A C-vitamint nem képes az emberi szervezet önmagából előállítani, így azt táplálék formájában kell bejuttatni. A C-vitamin immunerősítő, így a hűvösebb idő beálltával fokozottan szüksége lehet rá a szervezetnek.

A minimális napi C-vitamin-szükséglet 60 milligramm, de a téli időszakban ennél sokkal többre van szükség. 10 dkg narancs nagyjából 50-60 mg C-vitamint tartalmaz. A következő gyümölcsökben és zöldségekben is számottevő mennyiség található:

  • Chili paprika

Csupán egy fél csésze chili paprikával 107,8 mg C-vitamint juttatható be a szervezetbe, az erős csípős íz pedig még a fogyókúrádban is segít. A chili paprika ezen felül számos jótékony hatással bír, érdemes beilleszteni az étrendbe.

  • Kelkáposzta

Egy bögre aprított kelkáposzta 80,4 mg C vitamint tartalmaz. Fogyasztható önmagában, vgy zöld turmixokban.

  • Zöld kaliforniai paprika

A kaliforniai vagy pritamin paprika C-vitaminban nagyon gazdag, de az igazi ezek közül a zöld színű változat, mert ebben a fajtában 95,7 mg C-vitamin található.

  • Ananász

Egy bögre aprított ananász kb. 80 mg C-vitamint tartalmaz. Ráadásul ez a trópusi gyümölcs rendkívül finom.

  • Eper

Az egyik legjobb gyulladáscsökkentő, és az egyik legjobb C-vitamin forrása is az eper. Egy csészében körülbelül 85 mg C-vitamin található.

1 narancs C vitamin tartalma fölötti vitaminok, ásványi anyagok a gyümölcsben

A narancs tele van kalciummal, 4 százalék proteint is tartalmaz, és gazdag a B6 vitaminban is, ráadásul rendkívül lédús, így vízpótlásra is alkalmas. A narancsot könnyű megemészteni és sok benne az oldható rost. Ezen kívül található benne A, B1 és B12 vitamin, folsav, kálium és magnézium. A narancs tele van antioxidánssal: karotinnel és flavonokkal is.

Akárcsak a legtöbb citrom- és narancsféle, külseje savas, de ha elfogyasztjuk, akkor lúgosító hatású. Enzimekben gazdag, tisztítja a testet, és erősíti az immunrendszert.

A narancs felhasználható: magában, zabkásában, gyümölcssalátákban is nagyon finom. Készíthető belőle narancslekvár, mely a sütemények különleges összetevője lehet, de akár narancs tea is.

https://www.vitaminsziget.com/cikk.php?id=1071

Vissza a kategória cikkeihez