A mandarin C-vitamin tartalom szempontjából egy nagyon hasznos gyümölcs, ugyanis 100 grammjában 30 gramm C-vitamin található.

A C-vitamin az egyik legfontosabb vitaminunk, melynek rendszeres pótlása elengedhetetlen a szervezet egészséges működéséhez. Annál is inkább, mert a C vitamint szervezetünk nem tudja raktározni.

Az alábbi hatásokat gyakorolja a szervezetre:

  • fokozza a fertőzésekkel szembeni ellenállást
  • a sebgyógyulások regenerálásában segít
  • enyhíti az allergiás panaszokat
  • erősíti és tisztítja az érfalat
  • részt vesz a különböző anyagcsere folyamatokban
  • koleszterinszint csökkentő hatással rendelkezik

Mindenkinek szüksége van a megfelelő és rendszeres C-vitamin bevitelre, mely nem csak mesterséges úton történhet. Elsősorban a magas C-vitamin tartalommal rendelkező zöldségek, gyümölcsök napi rendszeres fogyasztása javasolt, így pl. a paprika, citrom, narancs, fekete ribizli, cseresznye, kivi. A napi javasolt mennyiséget nem könnyű meghatározni, de 1 narancs és 1 citrom elfogyasztása egy nap, már kb. fedezi a kívánt mennyiséget. Van azonban, amikor ez a mennyiség nem elegendő a szervezet számára.

Mandarin C-vitamin tartalom és egyéb összetevői általi jótékony hatásai:

  • az emésztés megfelelő működésében segít
  • hörghurutra és az asztma gyógyítására is hatásos
  • immunerősítő
  • jótékony hatású meghűlés esetén
  • hatásos baktérium- és vírusölő
  • segít a koleszterinszint csökkentésében, szinten tartásában
  • rendszeres fogyasztásával a látás is javítható
  • megakadályozza a vérszegénység kialakulását

Mikor szükséges emelt adag C-vitamin?

Az alábbi állapotok esetén:

  • terhesség, szoptatás
  • járvány időszakok
  • lázas, fertőző állapot
  • műtétek előtt/után
  • daganatos megbetegedések esetén
  • intenzív testedzés folyamán
  • megnövekedett stressz hatások során
  • rendszeres dohányzás, gyakori alkohol fogyasztás kapcsán

A mandarin c vitamin tartalom melletti gyümölcsök, zöldségek melyekben szintén sok van

Szerencsére bármelyik évszakban biztosítani tudjuk a szervezet számára szükséges C-vitamin mennyiséget az idény zöldségek és gyümölcsök kínálatából.

Az alábbi zöldségek, gyümölcsök bővelkednek a vitaminban: paprika, paradicsom, káposzta, zöldsaláta, brokkoli, kelbimbó, karfiol, sütőtök, spenót, bogyós gyümölcsök, citrusfélék, alma.

Az alábbi fűszerek, szintén magas C-vitamin tartalommal bírnak: fűszerpaprika, hagyma, fokhagyma, petrezselyem, bazsalikom.

Valamint az alábbi gyógynövények: homoktövis, csipkebogyó, galagonya, csalán.

Naponta többször érdemes fogyasztani belőlük, figyelve a hőkezelésre, mely során a C-vitamin veszít értékeiből.

http://vitamin.dynanix.com/vitaminok-nyomelemek/c-vitamin-gyumolcsokben.php