narancs dzsúz hallatán először a facsart gyümölcslé jut eszünkbe, de talán kevesen tudják, hogy narancsból és a héjából is remek jóízű narancs dzsúz készíthető.

Szakértők szerint a narancshéja is rendkívül jótékonyan hat a szervezetre, különösen migrén, magas koleszterinszint ellen hatásos.

Narancs dzsúz recept

Hozzávalók:

  • 1 kg narancs
  • 1 kg cukor
  • 1 doboz citrompótló vagy 5 dkg citromsav
  • 3 db alma
  • 6 liter víz

Narancs dzsúz elkészítése

  1. A narancsokat alaposan megmossuk, sikáljuk és a héjával együtt apró kockákra vágjuk.
  2. Rászórjuk a citrompótlót és annyi vizet, hogy ellepje.
  3. Egy éjszakán keresztül hagyjuk állni, hogy összeérjenek az ízek és kioldódjanak az illóanyagok.
  4. A cukorból és a vízből szirupot főzünk, hagyjuk kihűlni.
  5. Másnap kockára vágjuk az almát és a narancshoz adjuk.
  6. Kb. fél órát főzzük őket együtt, kis vizet lehet még adni hozzá.
  7. Levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni.
  8. Az egészet össze turmixoljuk, és elkeverjük a sziruppal.
  9. Szűrőn átszűrjük és üvegekbe tesszük.
  10. Hűtve fogyasztjuk.

Hűtőben tárolva több napig is eláll. Ha a szirupba késhegynyi szalaicilt is teszünk, több ideig eltartható.

Narancslé facsarva

A legegyszerűbb narancslé, amikor a megpucolt narancsot kevés vízzel összeturmixoljuk. Hozzáadott cukrot nem tartalmaz és a rostok is benne maradnak. A facsart narancslé a szakértők szerint nem olyan egészséges, mint a narancs frissen fogyasztva, elrágva, ugyanis a szervezet számára hasznos rostok nem kerülnek bele az italba. A narancs C-vitamin tartalma és egyéb hasznos összetevői miatt, rendkívül egészséges gyümölcs, mintegy vitaminraktár a szervezet számára a téli hónapokban.

Azonban, ha csak a levét isszuk, azt mértékkel tegyük. Bár a narancs kalória tartalma nem magas, azonban a benne található gyümölcscukor mennyisége nem elhanyagolható. Ameddig 1-2 narancsot elfogyasztunk napközben étkezések között, azzal nincs probléma, de egy pohár narancslében ennél jóval több narancs van. Ez pedig a fogaknak is ártalmas lehet nagy mennyiségben.

Tehát itt is igaz az általános képlet: lehet, de mértékkel. Illetve inkább olyan formában célszerű fogyasztani – az összes többi zöldséggel és gyümölccsel egyetemben, – hogy benne maradjanak a szervezet számára rendkívül hasznos rostok, illetve a zöldségek, gyümölcsök héja is.

http://www.mindmegette.hu/hazi-narancsle.recept/

Vissza a kategória cikkeihez