A narancs hatása a májra nem túl jelentős, bár rengeteg jótékony hatása van a szervezet számára. Elsősorban magas C-vitamin tartalma közismert, de bőven található benne A vitamin is. Rendszeres fogyasztásával a szervezet ellenállóbbá válik a megfázásokkal, fertőzésekkel szemben.

  • Kiváló antioxidáns is, így segít a szabad gyökök megkötésében.
  • Különösen a vérnarancs fogyasztása segít a vércukorszint csökkentésében, és védi az érfalakat.
  • Az emésztésben is jelentős szerepet játszik, ugyanis közrejátszik abban, hogy a felvett tápanyagok az emésztőrendszerből, így a bélcsatornából is hatásosabban szívódjanak fel. Főleg vashiányos állapotnál lehet jelentős segítség.
  • A narancs rendszeres fogyasztásával a vesekő kialakulásának kockázatát is jelentősen csökkenthetjük. Ha pedig narancslé formájában vesszük magunkhoz, még a megfelelő folyadékbevitelről is gondoskodunk.

Akkor a narancs hatása a májra elenyésző?

A benne található antioxidánsok miatt kis mértékben jó hatással lehet a májra a fogyasztása, de aki szeretné megelőzni a máj problémákat, azoknak az alábbi ételek fogyasztása javasolt:

  • Grapefruit: A benne található antioxidánsok, a neringenin és a naringin természetesen védik a májat
  • Áfonya: A lila színanyagért felelős antociánokat tartalmaz, melyek különösen jót tesznek a májnak. Érdemes kúra szerűen beépíteni az étrendbe.
  • Szőlő: A szőlőnek és a szőlőmag kivonatoknak is jó hatása van a máj működésére
  • Cékla: Antioxidánsban gazdag – főleg a betalain, mely a színét adja található benne nagyobb mennyiségben, – valamint sok nitrát. Különösen lé formájában ajánlott a fogyasztása.
  • Karfiol, kelbimbó, brokkoli: Rostokban gazdagok és főleg a kelbimbó emeli a méregtelenítő enzimek szintjét, ezáltal védi a májat a károsodástól.
  • Olajos magvak: Az olajos magvak tápanyagokban, E vitaminban és egészséges zsírokban gazdagok, ezáltal kifejezetten jót tesznek a szívnek és a májnak.
  • Olajos halak, olíva olaj: Főleg a szardínia és a lazac gazadagok omega-3 zsírsavakban, melyek jót tesznek a szívnek és a májnak is. Ezek a zsírsavak gátolják a zsír felhalmozódását, ezáltal egyenletes szinten tartva a májenzimeket.
  • Kávé: Csökkenti a májzsugor és a májkárosodás veszélyét. Ez a pozitív hatása leginkább a napi 3 csésze fogyasztása esetén figyelhető meg.

Vissza a kategória cikkeihez